Samochód w naprawie - co i jak?

prawa będzie nie tylko skuteczna i porządna, ale jednocześnie niedroga, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie dużych wydatków. Nie zawsze oczywiście udaje nam się osiągnąć takie rzeczy, jednak zawsze istnieje opcja, żeby zrobić to w od

Dodane: 25-07-2016 23:40
Samochód w naprawie - co i jak? koła wału korbowego

Jak naprawić samochód tanio i solidnie?

Samochody często się psują i zwykle w takich sytuacjach chcemy jak najszybciej je naprawić. Najlepiej oczywiście będzie dla nas, jeśli taka naprawa będzie nie tylko skuteczna i porządna, ale jednocześnie niedroga, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie dużych wydatków. Nie zawsze oczywiście udaje nam się osiągnąć takie rzeczy, jednak zawsze istnieje opcja, żeby zrobić to w odpowiedni sposób. Najlepiej będzie oczywiście znaleźć sprawdzony zakład mechaniczny, w którym nasz samochód będzie naprawiony solidnie i bezproblemowo. Na rynku jest obecnie bardzo wiele takich miejsc, więc z pewnością uda nam się znaleźć takie, które zaoferuje nam konkurencyjne warunki. Nie powinno nas to kosztować wiele wysiłku.


Wikipedia o płynie który wlewamy do spryskiwaczy

Płyn do spryskiwaczy ? płyn używany do napełnienia zbiornika spryskiwaczy w samochodzie lub innym pojeździe w celu spryskiwania nim szyb. Ułatwia on usunięcie zabrudzeń z szyby przy pomocy wycieraczek. Rozróżnia się płyn letni i zimowy. Zimowy płyn do spryskiwaczy charakteryzuje się duża zawartością alkoholu, dzięki czemu nie zamarza zimą, a dodatkowo rozpuszcza zalegający na szybie lód. W charakterze płynu do spryskiwaczy można używać także zwykłej wody, ale ma to pewne wady. Woda zamarza w ujemnych temperaturach, a ponadto słabiej usuwa brud z szyb.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/P%C5%82yn_do_spryskiwaczy


Wikipedia o parametrach silnika

Do najważniejszych parametrów silnika spalinowego należą:

Moc użyteczna (efektywna) ? moc mierzona na wale napędowym. Różne normy różnie specyfikują warunki pomiaru mocy użytecznej. Jej wielkości mogą się znacznie różnić w zależności od normy użytej. Wielkość mocy można uzyskać z hamowni.
Moc nominalna (znamionowa) ? moc podawana przez wytwórcę silnika.
Moc trwała ? największą moc, z jaką silnik może bezpiecznie pracować w sposób ciągły.
Moc krótkotrwała ? maksymalna moc, jaką silnik może wygenerować w ustalonym przez normę czasie (np. jedna godzina) bez niebezpieczeństwa przegrzania.
Prędkość obrotowa wału (obroty) ? wielkość podawana w cyklach na minutę, określa zakres bezpiecznej pracy silnika od obrotów minimalnych, poniżej których silnik ulega zadławieniu, do maksymalnych, powyżej których następuje niebezpieczeństwo awarii silnika. Obroty nominalne to te, przy których mierzona jest moc nominalna silnika.
Jednostkowe zużycie paliwa ? specyfikuje wagową lub objętościową ilość paliwa potrzebną do wykonania określonej pracy.
Natężenie zużycia paliwa ? objętościowe lub wagowe zużycie paliwa w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne).
Natężenie wydzielania spalin ? objętościowa lub wagowa emisja gazów spalinowych w jednostce czasu w silniku pracującym przy parametrach nominalnych (moc nominalna, obroty nominalne). Emisja spalin jest klasyfikowana ze względu na udział w nich różnych składników.
Minimalne jednostkowe zużycie paliwa ? określa objętościową lub wagową ilość paliwa zużytą dla wykonania pracy przy parametrach nominalnych w jednostce czasu.
Średnie ciśnienie użyteczne ? uśrednione ciśnienie w komorze roboczej podczas spalania mieszanki paliwowej. Jest ono ściśle skorelowane z momentem obrotowym.
Sprawność nominalna ? sprawność energetyczna silnika pracującego przy nominalnych parametrach pracy.
Maksymalny moment obrotowy ? maksymalny moment obrotowy na wale silnika.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_spalinowy_t%C5%82okowy