Jak prowadzić firmowego fanpaga?

al media dla firm - nowa usługaTak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże. Skąd taki boom? Jak wszyscy wiemy, popularność...Facebooka jest ogromna, pojawia się również

Dodane: 20-03-2015 10:31
Jak prowadzić firmowego fanpaga? reklama facebook
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Social media dla firm - nowa usługa

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony internetowe, tak obecnie wszyscy chcą prowadzić firmowe fanpejdże.

Skąd taki boom? Jak wszyscy wiemy, popularność...Facebooka jest ogromna, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Możemy z pomocą tego kanału promować swoje produkty, tworzyć bazę klientów, budować swój PR w internecie. Jednak trzeba to wykorzystać dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy oferujące usługę prowadzenia firmowego fanpejdża, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia nawet porządnych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.


A może wcale nie potrzebujesz social media?

Zanim wpadniesz na pomysł - "zróbmy sobie Facebooka", zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


O formach promocji biznesu

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


Kilka słów na temat tego, jak (nie) zarządzać kontem na fejsie

Social media to modny temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się także o zagrożeniach.

Konto na Facebooku mają prawie wszyscy. Mało kto jednak zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, aut, zdjęcia z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie bezsensownych treści , etc.). A coraz częściej to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli rozsyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas przyjmie, to przejrzy nasz profil. Czy jest się czego obawiać?
Jeżeli nie publikujemy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków gdzie popadnie, to możemy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy kasę, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są informacje prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeśli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.